czwartek, 30 maja 2013

Silniczek krokowy

Przez cały tydzień korzystając z wolnych chwil po pracy walczyłem z silniczkiem krokowym. Jak juz wcześniej pisałem, wyczytałem że może być on jednym z powodów nierównej pracy silnika, falujących obrotów i zatrzymania pracy silnika nierozgrzanego.



No więc zabrałem się za "naprawę". Silniczek krokowy w Renault Megane z silnikiem 1.4 16V jest umieszczony w widocznym miejscu i jest do niego bardzo łatwy dostęp. Trzeba odczepić kable. Mocowany jest na dwie śróby. Po ich odkręceniu bez problemu można go wyciągnąć więc ta czynność jest banalna.



Po zdemontowaniu zauważyłem że silniczek jest bardzo okopcony, no ale to nic. Oczyściłem go z syfu benzyną ekstrakcyjną i dopilnowałem żeby nie ruszyć "grzybka". Jego wysunięcie jest ustawiane automatyczne przez samochód przy wolnych obrotach więc po jego przestawieniu trzeba resetować komputer samochodu i na nowo go ustawić.



Wyczyszczony silniczek założyłem spowrotem po sprawdzeniu jego uszczelki (nie była uszkodzona). Podłączyłem i odpaliłem auto. W pierwszej chwili silnik szybko ustabilizował broty nie było z nim problemów wiec pojechałem w traskę 60km ale niestety po 30km objawy wróciły.

Druga próba z nowym silniczkiem i restartem komputera. 

Powtórzyłem czynność demontarzu silniczka, założyłem nowy i zresetowałem kompa -> odłączamy kleme - na 5 min. Podłączamy, odpalamy samochód i zostawiamy tak żeby chodziło na wolnych obrotach aż do włączenia wentykatora. To pozwoli na ustawienie silniczka krokowego.


Po trzech dniach jazdy brak jakich kolwiek problemów z silnikiem :). Silniczek kupiłem najtańszy za 25zł żeby sprawdzić czy jego wymiana pomoże, jak się zepsuje kupię porządny za 70-120zł.

Jeden problem z głowy :D.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz