piątek, 31 maja 2013

Wymiana sworzni.

Dzisiaj z kolegą zająłem się wymianą sworzni w mojej Megance. Poprzedni właściciel przyznał się że nadają sie do wymiany więc nie czekając aż się rozpadną przystąpiłem do pracy :D.

Ogólnie czynność nie jest skomplikowana. Do odkręcenia są trzy śróby nie licząc tych od kół :).

Potrzebne narzędzia: w moim przypadku klucz 16, 17 i wybijak do sworzni (30zł).

Wrzucam zdjęcie katalogowe sworznia bo nie zdązyłem zrobić przed montarzem  :D.
Niepozorna rzecz ale faktycznie robiła troche hałasu podczas jazdy po dziurawej nawierzchni. Jej koszt jest nie wielki w zależności od protucenta ok. 30-50zł szt. Nie drogo więc nie ma co się szczypac z wymianą.

Na zdjęciu poniżej zaznaczone śróby z którymi trzeba się uporać. Śróby przy wachaczu to pikuś, odkręcamy nakrętki, wyciągamy i jest po sprawie.

 
Śróba umieszczona powyżej klinuje koncówkę sworznia. Najeży ją odkręcić i wybić. 
Kolejną czynnością jest wybicie sworznia. Nad gumę sworznia włożylismy wybijak i waliliśmy w niego młotem :D aż sworzeń nie wypadł.

Jak już uporaliśmy się ze starym sworzniem, przyszła pora na założenie nowego.
Nowe śróby poszły w pierwszej kolejnosci w wachacz.

Końcówkę sworznia umocowaliśmy i zaklinowaliśmy w kolejności odwrotnej do demontarzu :).
Przy pomocy lewarka podnieśliśmy trochę zawieszenie zapierając w okolicy hamulca tarczowego, było to konieczne bo ciężko było złączyć sworzeń i sróby w wachaczu...

No ale udało się, po dokręceniu sworznia całość wygląda następująco :)


Dwie godziny (w tym grilowanie :)) walczyliśmy ze sworzniami. Poprawiło się prowadzenie samochodu. Przedc wymianą pierownica auta na prostych kołach miała odchylenie, po wymianie częsci odchylenie to znacznie się zmniejszyło. Teraz w tygodniu tylko ustawienie zbierzności w warsztacie i kolejne prace :)

Podsumowanie: 

- sworznie 60zł,
- dokupione narzędzi 30zł (te zawsze się przydadzą :),

Myślę że zaoszczędziłem ok. 100zł jak nie lepiej ;)

Nie ukrywam że samemu było by ciężko to zrobić, ja dokręcałem tylko śróby ;).

Dzięku Kuba.

naprawa wymiana sworzni renault megane cabrio coupe 1,4 16V bmw cabrio polska sexi 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz